בשורה למטיילים בפסח: נתיב נוסף נפתח בכביש החוף

צבי טסלר No Comments on בשורה למטיילים בפסח: נתיב נוסף נפתח בכביש החוף

משרד התחבורה הודיע על פתיחת נתיב שלישי בכביש החוף, באורך של כ-12 ק"מ בקטע שבין מחלף חבצלת ועד לחדרה. מהירות הנסיעה החוקית תגדל

צילום: Nati Shohat/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנסיעה מתל אביב צפונה מתקצרת. משרד התחבורה פתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש החוף (כביש 2) בקטע שבין מחלף חבצלת ועד לחדרה, שישפר את זרימת התנועה במקטע עמוס זה. כך הודיעה שרת התחבורה מירי רגב.

הפרויקט הוקם על ידי חברת נתיבי ישראל וכלל סלילת נתיב שלישי באורך כ-12 ק"מ בשני הכיוונים ובניית גשרים ומחלפים. הפרויקט, בעלות של 1.2 מיליארד ש"ח, כלל את שדרוג מחלף ינאי ואולגה צפון, הקמת מחלף אולגה דרום החדש, גשר מעל נחל אלכסנדר וגשר הולכי רגל בנעורים. הפרויקט כלל גם שיפורים גיאומטריים בכביש, מיגון אקוסטי, שיקום נופי נרחב, תאורת לד חדשנית ועוד.

עד סוף השנה יסתיים שדרוג קטע נוסף של כביש החוף באורך כ-3.5 ק"מ, בין חדרה למחלף קיסריה, והרחבתו לשלושה נתיבים בכל כיוון.

בזכות הרחבת הכביש, מתאפשרת לראשונה הגדלת מהירות הנסיעה החוקית בכביש מ-90 קמ"ש כיום ל-110 קמ"ש.

השרה רגב: "עשינו כל מאמץ לסיים את העבודות בכביש החוף עוד לפני פסח, כדי שעם ישראל ייהנה כבר בערב החג הזה מתנועה זורמת ומהירה יותר, הן לכיוון צפון והן מהמרכז צפונה. גם בערב החג וגם בדרך לחופשה במהלך חול המועד, אני בטוחה שתרגישו בשינוי בזכות הוספת הנתיב השלישי. חג שמח וסעו בזהירות".

מהנדס בכיר דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל: "כביש החוף מהווה עורק ראשי במדינה, שבו נוסעים עשרות אלפי משתמשי דרך ביום לשני הכיוונים ולכן מאופיין בעומסי תנועה. כעת, בזכות הרחבת הכביש אני בטוח ששיפרנו גם את הנושא הזה. זהו פרויקט משמעותי בהיבט התנועתי וגם אתגר הנדסי מורכב, שכלל שיתופי פעולה עם גורמים רבים. ועד סוף השנה נסיים את הפרויקט שבוצע בשלבים על מנת לאפשר תנועה רציפה ובטוחה למשתמשי הדרך".



0 תגובות